Викладач – доцент кафедри фізичної і біомедичної електроніки та комплексних інформаційних технологій, кандидат біологічних наук Федососова С. М.
Курс – лекційний, з лабораторними роботами, 3 кредити, форма контролю знань — 2 фудиторні контрольні роботи, залік.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета – надати студентам знання про:
− структурно-молекулярні та інформаційні механізми розвитку типових патологічних процесів; загальні властивості та особливості функціонування хворого організму; різноманітні функціональні та морфологічні зміни, що виникають в організмі під час хвороби; механізми органного патогенезу та типові форми патології органів і систем;
− фізіологічні основи, принципи, обмеження та переваги сучасних методів методів моделювання функціональних і патологічних станів та методів клінічної, молекулярної, функціональної, диференціальної і комп’ютерної діагностики.
Завдання – сформувати у студентів цілісний комплекс сучасних знань про загальні закономірності та конкретні механізми виникнення, розвитку та завершення патологічних процесів, окремих хвороб, хворобливих станів; принципи їх визначення й профілактиці; про стан і основні проблеми сучасної клінічної діагностики (від питань методології лабораторної та функціональної діагностики; специфічності та чутливості тестів, яки застосовуються для диференціальної діагностики різних функціональних станів, до індивідуального підхіду до обстеження); практичні навички необхідні для професійної діяльності; вміння проводити патофізіологічний аналіз модельних ситуацій.
У результаті вивчення даного курсу студент повинен
знати:
− сутність загальних механізмів розвитку патологічного процесу на молекулярному, клітинному, інформаційному рівнях та на рівні цілісного організму;.
− причини та механізми розвитку типових патологічних процесів і реакцій, різних захворювань; їх прояви, значення для організму та наслідки;
− основні методи клінічної, молекулярної, функціональної, комп’ютерної дифференціальної діагностики; їх принципи, обмеження, переваги; методі моделювання функціональних станів;
вміти:
− аналізувати, формулювати і ідентіфікувати закономірності та механізми розвитку різноманітних патологічних станів;
− робити висновки про стан фізіологічних функцій організму людини та його окремих систем і органів; проводити патофізіологічний аналіз модельних ситуацій;
− орієнтуватися в сучасних найбільш інформативних методах клінічної діагностики та методах моделювання функціональних та патологічних станів;
− оцінювати чутливість, специфічність, переваги, обмеження сучасних методів клінічної діагностики;
− застосовувати знання для удосконалення й розробки прийомів, способів, методів та апаратури для моделювання, дослідження фізіологічних і патологічних станів організму та їх діагностики;
Література